понедельник, 12 декабря 2011 г.

Все ж таки ми вчителі, а не програмісти

Декілька днів міркувала над складанням плану конспекту.
Нам говорять про ідеальні уроку, про те який на них має бути вчитель...
Що на уроці має бути все..
Ми пишемо конспекти..хвилюємся... чи  буде конспект узгоджений... і тут встає питання для чого цей конспект для того, щоб навчити учнів чи скласти гарний конспект і спробувати за ним дати урок...
Ми ставимо цілі та завдання уроку...Ми намагаємося показати, як їх ми достигнемо...Ми уявляємо собі, як це має бути...а коли приходимо на урок все може змінитись координально...бо ми могли не врахувати, що учні прийдуть, наприклад, з уроку фізкультури вивчати лірику...яке то буде сприйняття...чи на твій урок зайде психолог і вирішіть, що ти маєшь виділити їй 5 хвилин на те, що їй потрібно провести бесіду з класом з приводу їх поведінки...факторів багато...
все врахувати неможливо...
Кожен урок різний...навіть, якщо конспект один у двох класах...
Конспект не має бути пафосним, перенавантаженим ЗНО, урок за ним має бути зрозумілим учням...
Я погоджуюсь із Женею, що поняття "заліковий урок"- це штамп,який нервує студентів...
Було б набагато легше, якщо б перевірка проходила без попередження...не було б ціх нервів...маячні з конспектами...бо ми самі маємо складати конспекти, а керівникам потрібно подивитись, як ми справились із цією задачею.
Ми маємо навчитись виходити із складних ситуацій... і бути самостійними...запрограмувати повністю урок ми не можемо...

Бо все ж таки ми вчителі, а не програмісти...Головне навчити, а не виконати програму!

2 комментария:

  1. На залікові уроки не приходять психологи, не забирають дітей, бо він заліковий. Далі на моїй сторінці

    ОтветитьУдалить
  2. Чому так песимістично? Якщо ви не будете й викладати, то у вас будуть власні діти, і з ними ви точно будете "гратися", і захочете, щоб їм було цікаво, і щоб мову любили , і літературу. Вчителі колишніми не бувають.
    Що записали урок, добре, зробили для себе нові відкриття; хоча дивитися на себе майже всі не люблять, але через деякий час переглянете, подивитесь на себе іншими очима. Приносьте записи (другий, сподіваюсь, також вийде записати), переглянемо разом і про проблеми поговоримо.
    "Деякі" учні є завжди, з ними теж треба учитися працювати, хоча це й непросто. А те що вам зривають уроки оголошеннями - це проблема організації практики, проблема вашої адміністрації. У базових школах ніхто уроки практикантам не зриває. Усі знають, що у практиканта важливий урок, і вчитель завжди попросить вийти непроханих відвідувачів.
    А от розрахувати час уроку ви маєте обов’язково, визначити час на кожен вид роботи, знати, де можна заощадити час, які завдання можна подати додатково.
    І слідкувати за часом так, щоб найважливіше встигнути, у тому числі якісно завершити урок. Фінальні акорди важливі.
    Бачите, скільки проблем ви виявили. І думаю, що вони з’явилися не в кінці практики. Прикро, що над їх подоланням ви не працювали сім тижнів, за час практики щось можна було змінити: навчитися слідкувати за часом, не затягувати види роботи. А якщо весь час будете відмахуватися, що це неможливо, то й навчання не буде. Хоча, я сподіваюсь, що чогось ви навчились, а самокритично дивитися на свою роботу добре (якщо в міру).
    Я могла б завтра до вас заїхати, але не встигла попередити, тому вже зустрінемось в університеті. Але якщо дуже наполягаєте, то приїду..

    ОтветитьУдалить